
Didrikson vinner Guld i Publishingpriset
Svenska jackvarumärket Didrikson har tillsammans med kommunikationsbyrån The Bond kammat hem guld för filmen ” Here in your arms” när Publishingpriset delades ut för trettionde året i rad. Filmen utspelar sig karg kustmiljö, med Bohusläns storslagna vyer som kuliss och till tonerna av den nyskrivna låten Here in your arms signerad Maia Hirasawa.
Datum
November 2021
Filmens syfte är att sjösätta Didriksons nya visuella identitet som tagits fram tillsammans med The Bond som ett steg i den långsiktiga strategin som byggs kring konceptet See you outside. Berättelsen utspelas runt Grundsund, det lilla bohuslänska fiskesamhället där Didriksons etablerades för över 100 år sedan. För regi står Andreas Lind som tillsammans med The Bond har utvecklat det emotionella, poetiska uttrycket. Med Maia Hirasawas nyutgivna låt Here in your arms som ledmotiv växer en historia fram som visar upp Didriksons sanna själ och hjärta.
– Vi älskar det här sättet att porträttera vår värld. Ihop med låten blir resultatet en hänförande presentation av oss som ”The Swedish Jacket Brand” i sin rätta miljö. När vi nu etablerar oss på allt fler marknader ute i Europa känns det bra att vi gör det genom att visa upp var vi kommer ifrån, säger Fredrik Öhlund, marknadschef på Didriksons.
Pristävlingen, som grundades 1990, syftar till att synliggöra välgjorda produkter och sporra alla som brinner för att skapa god kommunikation – såväl genom film som i print och på webben. Publishingpriset är fristående från branschens organisationer. En jury bedömer, förutom helheten, också fyra olika aspekter av kommunikation, där designen är lika viktig som till exempel textinnehåll, användbarhet och det fysiska utförandet. I filmkategorierna bedöms design, filmfoto, ljud och regi.