The Bond utvecklas och växer – rekryterar erfaren trio

Kommunikationsbyrån The Bond växer med såväl spännande uppdrag som flera erfarna medarbetare. Senast i raden är Patrik Karlsson, webbutvecklare och prisbelönta kreatörerna Therése Bohlén-Kinn och Ebba Blomgren.

Datum
April 2022

Med ett erbjudande som bygger på strategi, relation och kreativitet samarbetar Göteborgsbaserade The Bond med varumärken så som Didriksons, Estrella, Wellspect och Alektum Group. Nu kan byrån även presentera ett flertal nya varumärken bland uppdragsgivarna – däribland White Arkitekter, Tjolöholms Slott, Epiroc och Almondy.

”Det här är resultatet av stora hjärtan och smarta hjärnor hos väldigt engagerade medarbetare, som ser hur vi kan hjälpa våra uppdragsgivare att nå sina mål genom strategiska insikter och kreativa lösningar”, säger Malin Zetterlund, VD på The Bond.

”För oss är det viktigt med ett tight samarbete där vi delar samma entusiasm och passion för det vi gör och där vi utmanas för att nå längre. Det upplever vi att The Bond har levererat på från dag ett. I samband med att Almondy firar 40 år har vi gjort en stor varumärkesresa och resultatet av det kommer syns väldigt snart” säger Sofie Funevik, marknadschef på Almondy.

Med de nya uppdragen tar också rekryteringstakten ytterligare fart. Kollegorna på The Bond får nu sällskap av en trio bestående av Ebba Blomgren, Art Director med bakgrund inom mode och lifestyle där hon jobbat med varumärken som H&M och Vagabond Shoemakers. Samt Therése Bohlén-Kinn, Eurobest-belönad copywriter och Patrik Karlsson, webbutvecklare med uppdrag inom allt från lifestyle till medtech.

”Det här är ett gäng som verkligen brinner för sitt hantverk och sina uppdrag. Och jag är oerhört glad att de ser The Bond som rätt ställe att fortsätta utvecklas på” säger Malin.