Pfanner fixar sommar året om med The Bond

Piwa Foods som äger den svenska agenturen till Europas ledande märke inom iste, Pfanner, ska med hjälp av The Bond få svenskarna att älska iste. I kampanjen ”Never give up summer” som rullar just nu tar man hjälp av svenskarnas aldrig sinande längtan efter sommaren.

Iste är för många svenskar starkt förknippad med sommar och utlandssemestrar. Nu vill Piwa Foods med Pfanner få oss att ta drycken till våra hjärtan. Till sin hjälp har de sommarens nya smak Watermelon och ett helt nytt koncept, ”Never give up summer”, som är framtaget tillsammans med kommunikationsbyrån The Bond.

– Just jakten på sol och sommar är något de flesta kan känna igen sig i. Med humor och glimten i ögat dramatiserade vi ett gäng kompisars längtan efter sommar i ett kallt och grått vinterlandskap. Med hjälp av Pfanner Ice Tea trotsar de regn och rusk och lyckas skapa ordentlig sommarvibe, säger Emelie Martinsson, Art Director på The Bond.

För att levandegöra konceptet ”Never give up summer” ytterligare togs också en låt med samma namn fram. Filmerna går just nu i sociala medier och kompletteras med en satsning i butik.

–Inför för vår satsning på svenska marknaden har vi siktat in oss på en ung och livsenergisk målgrupp och då är det viktigt med flera olika brand assets som tex musik. ”Never give up summer” är ett smart koncept som kan leva länge och låten är riktigt härlig, säger Stephanie Wallén från Piwa Food.

Arbetsgrupp

Piwa Food
Stephanie Wallén, Product Manager
Jonna Hansson, Sales- & Marketing Manager

The Bond
Karin Larsson, Projektledare
Emelie Martinsson, Art Director
Andreas Johansson, Copywriter
Madeleine Fransson Stöök, PR

DoP
Linus Hellström, Why Not Visuals
B-foto/Gaffer: Mohammed Tellawi, TellawiFlix
Låtproducent: Hannes Lidén

Datum
April 2023

Fakta

Namn:
Cecilia Flodin

Titel:
Head of Marketing Hotel Operations på Nordic Choice Hotels