Triumf Glass väljer The Bond som ny kommunikationsbyrå

Ett av landets ledande glassvarumärken Triumf Glass väljer The Bond till ny huvudbyrå. Tillsammans ska man fokusera på att fortsatt stärka positionen på marknaden, både för Triumf Glass i stort och premiumvarumärket Farbror Arnes.


Glassäsongen är närmare än man kan tro och som vanligt lanseras flera nya, goda produkter i början av våren. Inget undantag är det för Triumf Glass som har sin fabrik i Sävedalen strax utanför centrala Göteborg. De senaste åren har Triumf Glass fokuserat på att särskilja sig från konkurrenterna, både genom sitt breda sortiment av såväl klassiker som Ananas Split och Sitting Bull till kreativa, spännande smaker under premiumvarumärket Farbror Arnes. En strategi som gjort att de stadigt tagit marknadsandelar år för år. För att ytterligare accelerera arbetet med positionering och varumärkesstärkande kommunikation valde Triumf Glass under hösten en ny samarbetspartner i The Bond.

– Vi är väldigt förväntansfulla på att se hur The Bond kan stötta oss i vår kommunikation i närtid och på lång sikt. Vår affärsidé är enkel, vi vill sprida glassglädje och i valet av ny kommunikationsbyrå visade The Bond upp sig som en positiv, professionell och väldigt erfaren byråpartner, vilket vi kände var helt rätt för uppdraget. Det ska vara kul att jobba med glass och jag är övertygad om att vi kommer ha en rolig resa tillsammans, säger Moa Frisk Marknadschef Triumf Glass.

Som ny huvudbyrå ska The Bond stötta Triumf Glass i företagets fortsatta tillväxt, både genom strategisk varumärkesutveckling och att utveckla nya kommunikationskoncept, kampanjidéer och produktion, samt PR och influencer marketing. Förutsättningarna att ta sig an samarbetet är goda för The Bond, som har mångårig erfarenhet av att utveckla kommunikation för konsumentvarumärken så som Estrella, Almondy, Wellibites och RE:DO.

– Triumf Glass har gjort en imponerande resa under de senaste åren och placerat sig som en stark spelare på glassmarknaden. Den positionen tror vi har stor potential att förstärkas ytterligare och det känns därför otroligt spännande att få inleda ett samarbete med Triumf Glass nu, säger Anna Kling Hult, projektledare på The Bond.

Redan under hösten har arbetet med de första kampanjerna tagit fart och resultatet kommer att synas under våren.

Datum
December 2023

Fakta

Namn:
Cecilia Flodin

Titel:
Head of Marketing Hotel Operations på Nordic Choice Hotels